Ayam dan Itik

Kecing……alamak mesej dah masuk.

Kecing kecing kecing….bertalu-talu mesej masuk. Tak sempat lagi aku nak balas mesej sebelum ni dah masuk mesej baru pulak.

Tetiba pulak aku rasa nak ke tandas. Dari jauh-jauh aku dengar mesej masuk berbunyi. Patutnya aku silent kan aja baru lah dapat melabur dengan aman dan selesa.

Tak sampai seminit…..krriiiing.

Aku biarkan dulu buat-buat tak dengar. Kali ini makin meroyan telefon aku berbunyi. Kriiingg kriiingg kriiing sampai enam tujuh kali miscall. Aku yang penuh kemachoan posing di atas mangkuk tandas pon dah sama naik meroyan dah bila dengar telefon berbunyi macam tu.

Menyesal letak bunyi paling kuat. Patut switch off saja tadi.

Selesai sahaja amalan perkumuhan aku kembali ke meja tulis. Aku tengok mesej beliau……tak ada la pun penting sangat tetapi mungkin tak sabar kerana aku senyap tak berjawab beberapa minit terus beliau telefon.

Inilah karenah berurusan dengan orang Arab. Aku terus buka notebook, silent kan telefon dan mula menaip…..

 

Akhi Al Aziz,

Please note that Malaysia, officially our office working time starts from 9am untill 5pm, which means Saudi time will be between 4am in the morning until 12 afternoon.

If you want to call our office please make sure you call before 12 afternoon and we can answer all your inquiries. If you call after that, anything related to us I am personally can answer that because as you know I work 24 hours 7 days a week. But if it is related to third party, we can only answer that by tomorrow.

If you have anything urgent please make sure you call before 12 noon and we can assist you immediately.

Remember we work from Monday to Friday, if you ask anything on Friday after 12 noon, you will only get the answer on next coming Monday. 

Please note as well Malaysian usually sleep at 12am at night which is around 7pm in Saudi.

 

Kalau ko tak faham google translate jer……..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s