BUDAK TAK RETI DUDUK DIAM

Garit…..

Masa saya umur 13 14 tahun. Orang lain sebuk mengorat anak cina sebelah asrama, hujung minggu tidur dari pagi sampai petang, atau pergi Komtar melilau….

Aku kerja dekat kedai Kak Timah Hindu (sbb dia tersangat gelap) setiap hujung minggu. First basuh pinggan….dapat gaji RM5 henget sehari….kemudian naik pangkat kerja potong potong sayur siang ikan udang…dapat RM20 sehari….last sekali Kak Nora tukang masak demam…Kak Timah Hindu jadi lah macam raya hindu sebab nak kena siapkan 40 jenis lauk sorang sorang.

Disitu aku tunjuk taring….see the leg laaa. Umur 13 tahun dapat gaji RM40 sebab tukang masak! Makanan kantin sekolah ikan robocop aku tak pandang langsung.

Kak Timah kesian dekat aku sbb dia ingat aku budak susah takdak duit nak bayar yuran sekolah. Aku nak ucap terima kasih dekat Kak Timah sebab bagi pengalaman yang sangat berharga.

Leave a Reply

