MISTERI ORANG GOMEN

Tadi orang TH cakap dekat saya, “you ni mendesak minta semua last minute”.

“Saya dah sabar banyak dengan kamu”.

Saya jawab maafkan saya haji dengan baik…….walaupun fuhh boleh tahan jugak rasa tadi.

Sebenarnya saya hormatkan orang tadi maka saya pon jawab lah dengan baik baik, tapi ini jawapan sebenar saya…..

“Haji yang mendesak dan sekejap ubah nak itu dan sekejap ubah nak ini bukanlah saya. Ia adalah kerajaan Arab Saudi dan orang orang disana. Yang mendesak adalah orang Arab sana yang menyebabkan saya juga perlu membuat tindakan segera dan mengambil kira semua angle supaya dapat diminimumkan masalah.

Kalau perkara kecil macam ni haji dah stress dan nak sembor saya….saya cadangkan haji beritahu kepada menteri di JPM serta majlis fatwa negara dan badan badan berkaitan supaya kita cadangkan HAJI tahun hadapan kita tukarkan saja ke Pulau Sentosa, atau ke Hawaii atau juga ke London.

Confirm urusan semua smooooooth saja macam muka I yang jambu batu ni”.

Haaa nilah jawapan yang terbuku dalam hati abam. Kuang kuang kuang.

NOTE : Saya menyesal dengan kemarahan ini. Ha ha

Leave a Reply

