CACTUS STORY

Masa saya sekolah rendah saya suka giler kaktus dan pokok bonsai.

Masa tu mana ada duit nak beli buku, jadinya buku kakak saya yang saya akan khatam sampai lunyai. Semua jenis kaktus saya kenal.

Yang mana boleh siram banyak yang mana tak boleh. Yang mana kena indoor dan yang mana kena outdoor. Jenis jenis penyakit siap macam mana nak kahwinkan kaktus pon saya tahu.

Rumah lama ayah saya dulu penuh dengan kaktus sampai orang pon suka datang tengok. Masa tu takda lagi instagram tidak mesti dah penuh viral satu Utaghaa. Yang curi curi kaktus pon ada #hampeh betul!

Bila saya kena masuk asrama saya amanahkan kakak saya jaga. Semua kaktus saya mati sebab kakak saya tak pandai jaga. Tiap tiap kali balik rumah mesti sedih. Satu satu kaktus mati.

Nampak tak moral of the story kat situ? Ha ha ha. #rajinbacabuku

Leave a Reply

