FIGHTER

Jangan la marah eh….. tapi saya tak faham geng geng abang sado, panggil diri depa as a fighter…..

Yang saya nampak dok fight angkat berat hari hari saja pastu selfie sana sini.

Fighter tang mana tu yer.

Sebab saya ada kawan sorang gendut nak mampos tapi hari hari dia dok buat kerja bantu IKS perbaiki kualiti mereka…yang tu saya nampak fighter. Dia fight  bukan untuk diri dia tapi untuk orang lain.

Sorang lagi kawan gendut juga tapi kerja dia asyik dok fight untuk Malay heritage. Of course dia tu Malay tapi apa dia dapat fight untuk benda yang tak  bawa apa apa pulangan untuk diri sendiri. Yang ni saya nampak figher.

Sorang lagi kawan gendut juga, dah berapa negara dah dia pergi jadi sukarelawan dan sekarang busy dekat Turki support refugee Syria. Satu sen pon dia tak dapat. Yang ni baru betul betul nampak fighter.

Jadi kenapa abang sado, self centered, suka ambil gambar sendiri panggil diri sendiri sebagai fighter. Macam bunyi selfish saja sebab dia tak memberi apa apa manfaat pon kepada masyarakat selain daripada untuk diri sendiri.

Jadi kenapa fighter?

Leave a Reply

