MEKACIH

Kalau lah terima kasih tu harga sepuluh ringgit.

Sekali sebut dapat sepuluh hengget…. aku rasa hari ni dah beribu tak pun berbelas ribu aku dapat collect.

Tapi ini yang aku belajar. Tak susah nak sebut terima kasih tapi tak mudah untuk kita mengungkapkan terutama sekali bila ego berada dengan kita.

Saya banyak ke kedai kedai restoran dan sebagainya kepunyaan orang kita, susah nak dapat perkataan ucapan terima kasih baik dari owner atau pekerja mereka.

Tapi saya ada satu kedai di Pulau Pinang yang saya akan ingat makanan mereka yang sangat sangat sedap dan apabila kita nak bayar dan nak balik dari pekerja nepal, mak ayah adik abang uncle sampai atok dia akan ucap terima kasih tak henti henti. Kita akan rasa sangat sangat dihargai.

Sepanjang 2 minggu ni kami di Avenua K, sekiranya saya ada orang beli orang tak beli semua saya ucap terima kasih. A meaningful thank you dan saya rasa mereka pasti akan rasa apa yang saya rasa.

Belajar laaaaaah.

Leave a Reply

