BERKAT

Apabila tengok sinki penuh cawan, rumah dah setan berhabuk, baju pun dah tonggang langgang.

Itu tandanya hantu bizi dah mula merasuk kampung.

Orang busy katanya masyuk, tapi tak pernah pulak aku nampak lagi duit bertan tan berkoyan koyan dalam akaun tu.

Terus rasa……haih apalah nasib badan. Kerja macam nak gila, rupa macam tu jugak.

Tapi tunggu saaaaaat……..

Rasa hidup susah tak? Kalau rasa ok, boleh makan, masih boleh belanja orang makan……itu namanya ada keberkatan.

Ya…. keberkatan tak boleh diukur dengan apa apa jenis penimbang.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s