PERANGAI BURUK

Saya ada perangai buruk dan susah nak buang.

Bila explain sekali buat buat tak faham, kita cakap tak habis dia nak potong dan bila tanya soalan balik macam soalan kurang cerdik dan macam tak buat homework.

Saya akan automatik meninggikan suara atau seoalah olah menengking tanpa saya sedari.

Kalau saya amat amat marah saya akan rendahkan suara saya dan bercakap sepatah sepatah dengan jelas tetapi perkataan yang digunakan agak tajam dan masuk dalam.

Semalam saya dah terbuat perangai buruk saya dekat orang gomen sebab dia tanya soalan yang menandakan bahawa dia tak buat homework dan tak baca.

Soalan dia pulak seperti terlalu bossy dan seoalah olah tunjuk pandai sedangkan tidak.

Ya Allah kau ampunilah aku dan jauhkan aku dari sikap mazmumah ini. Amin.

Leave a Reply

