JOKES

Some people are too serious till that they never know how to accept things as a joke.

Tadi, saya ada buat status pasal kerepek felda dan up dalam group Grafik Malaya.

Sebab saya up cerita macam tu, rasa sayalah marketing tentang kerepek tersebut menjadi lebih bagus kerana cara pengolahan cerita saya.

Tetiba masuk mesej pegawai yg deal dengan saya dulu tu.

Dia tanya ‘apa maksud you’ dan dia bagi print screen fb page saya. (Dia bukan kawan  fb saya tau)

Jawab saya ‘ itu bahasa hipster lah, dont react too fast. Try to recall apa komen boss you dahulu kala masa nak buat design ni’.

Jawab dia lagi ‘ tapi masalahnya bosa i yang bagi’.

Dan dipendekkan cerita boss dia yang bagi print screen tu adalah boss baru,  bukan pakcik yang berpangkat Dato yang komen memacam dahulu kala tu, yang berpuluh kali nak buat appointment tak dapat dapat sampai gua pon malas nak ambil pot. (Ini juga ayat hipster ya)

Dan saya jawab balik. Baguslah……sekarang boss baru ni boleh enjoy all the compliment dan puji pujian sebab kerepek sawari felda dah international standard nak bawak kemana mana pon rasa bangga dan tak malu.

But you put me into trouble! Katanya lagi.

Saya kata….. dont worry you can print screen our conversation and send to him. I can take all the reaponsibility. But i will stick to what ever i said, sebab saya percaya apa yang saya tulis semuanya tepat.

Lawak la derang ni…..nak buat kerepek canggih pon ambil masa 3 4 tahun dan tukar sampai 5 kali pengarah. Lain pengarah lain pulak direction nya. Sampai kesudah tak eksport kemana.

Tahukah anda, tahun lepas kami export 20 kontena keropok tapi bukan keropok felda lah. Ahaks….

Nota: To please your boss doesnt mean you have to listen to what ever he wants. Please your boss by doing the right thing, perform and give him the end result with good numbers. One of the example is this kerepek. You faught with me to stick with our design……cuba bayangkan kalau ikut kepala pakcik tu….hayyo kerepek jual dekat R&R jelah jawabnya takyah berangan nak masuk Harrods atau Selfridges.

Nota tambahan: kiterang nak jumpa raja atau sultan whatsap je memalam……nak jumpa boss awak yang tinggi tu hayoooo sampai kesudah tak dapat. Jangan mare. (Ini fakta bukan rekaan).

Leave a Reply

