TEH AIS

Sampai je teh ais pertama….tengok kaler saja saya dah tahu tak sedap.

Saya cakap dekat kawan saya….huh mesti abe tu cuti tak pon kelik cop.

Saya pon sedut sikit……ya ampun air susu gula rupanya.

Saya terus ke dapur. Saya tanya mana abe buat air tu? Kakak sorang tu bagitau dia tak sampai lagi.

Huh! Saya merengus…..

Dia tanya….kenapo bae.

Saya jawab teh ais tak sedap!

Takpo bae sayo bual smula…….

Datang yg kedua saya tak minum lagi terus saya cakap. Adoi yg ni kompom pahit dan tawar.

Orang perempuan memang fail kalau buat air lah.

Leave a Reply

