ACCOUNT

Saya akui dalam bab bercakap dan kerja saya kadang kadang terlalu tegas dan bila tak kena susun bahasa atau apa apa saya akan cepat melenting.

Tadi ada seorang usahawan maklumkan saya masih berhutang dengan beliau. Seingat saya selepas perbincangan akhir kami sudah membeli secara tunai dengan mereka dengan harga yang lebih baik. Jadi sepatutnya semua pembayaran langsai.

Jadi kenapa kami masih lagi berhutang?

Jadi saya melenting dan call beliau untuk dapatkan penjelasan.

Akhirnya bill tersebut adalah bill 6 bulan yang lalu dan beliau sendiri mengaku yang beliau bertangguh tangguh untuk tuntut bayaran ini.

Jangan ulangi kesilapan usahawan ini. Pertamanya merugikan untuk diri sendiri kerana tak dapat bayaran.

Keduanya ia akan menyusahkan pelanggan juga kerana transaksi itu sudah terlalu lama apatah lagi sudah 6 bulan dan dari transaksi tahun lepas.

Pengurusan Sendirian Berhad berbeza dengan pengurusan enterprise. Apatah lagi jika berdaftar dengan GST dan mempunyai Ahli Lembaga Pengarah yang ramai. Maka perkara begini akan memeningkan keadaan.

PS: sebenarnya ada susunan ayat yang lain yang boleh buat saya tak melenting.

Leave a Reply

