TITAH

Tadi ada orang ketuk pintu bilik.

Ish pagi pagi sapa laaa dok kacau dah ni.

Dengan penuh kemalasan saya pon bangun la buka pintu.

Ada mamat sorang pakai seluar hitam baju putih, pakai songkok.

Haiii lain macam saja ni.

Dia bagitau minta ikut dia segera Tuanku titah ngadap nak jumpa.

Saya pon tak tanya banyak terus ikut saja.

On the way ingatkan dia nak bawak pi Istana Arau…. tup tup dia bawak pi kot lain. Terus saya tanya…

Kita nak pi mana ni. Jumpa sapa ni?

Mamat tu pon jawab Tuanku Sultan Selangor yang titah.

Saya pon dok mai heran awat pulak Sultan Selangor nak jumpa aku. Hujan tidak ribut tidak tiba tiba nak jumpa.

Sat saja sampai tejengoi Sultan depan tu. Takdn nak kata apa saya terus tanya ‘Tuanku santap ka Pekasam? Kalau nak patik ada juai di http://www.foodmarket.com.my

Cellakoi betoi aku mimpi rupanya dah pukul 740 dah!

Leave a Reply

