4 CERITA

Cerita kawan saya sorang ni dari Penang, dia pening kepala dengan budak budak kerja yang kerja main-main dan cincai, kemudian demand macam macam dan perasan bagus siap kata kawan saya ni cerewet. Last, kawan yang sorang lagi kata dekat kawan saya……. ‘hantar dekat Husam baru dia tau langit tinggi rendah’.

Saya diceritakan lagi oleh kawan saya, dia pernah diberitahu oleh kawannya seorang lagi, kawan dia kata……kalau boleh survive dengan Husam, then you boleh survive dengan apa saja dalam dunia perniagaan. Sebabnya akhirnya you dapat tau yang sebenarnya cerewet Husam is nothing compared to the real world out there which is more challenging.

Saya pernah bercerita dengan seorang kakak saya kata saya bercadang nak buat projek ni dengan Tengku Puan Pahang, terus kakak tu bagi nasihat, katanya ish adik baik pikir betul betul sebab dengar cerita Tengku Puan Pahang tu cerewet nak mampos. Saya pun tersenyum tersengeh saja bila akak tu cakap macam tu. Saya tahu kakak tu ikhlas dan niat baik, tapi saya ada kata senyap senyap dalam hati, I think I know how to make Tengku Puan Pahang happy dan alhamdulillah i fulfilled what I thought a year ago. Yes TPP cerewet but I know how to handle her and make her happy.

Ada kawan saya cerita orang bagitau dia tak tahan dengan saya, dia dah hilang sabar dengan saya dan dia tak sangka dia tak boleh tahan sabar dengan saya. Saya pon gelak……jawab saya ‘aku cerewet bertempat bukan cerewet tanpa sebab. Alahai dengan Husam pon dah tak tahan, bagi xxxxxxxx atau xxxxxxxx baru dia tau maksud cerewet betul macam mana’.

Leave a Reply

