KAWAN

Hang goreng udang dengan butter. Kalau boleh biar rangup kulit dia tu baru sedap. Tapi jangan overcooked pulak. Then letak tepi sat.

Kemudian butter tadi tumis bawang putih. Masuk 2 camca besaq asam jawa adabi tu. Lepas tu masuk la 3 4 sudu air bagi cayaq sikit. Kemudian masuk 2 3 sudu gula kabong.

Tunggu dia nampak macam caramalised nak memekat tu hang tauk udang gaul sekali. Kemudian dah siap dah boleh hidang.

Jadi dah resepi buttered prawn with tamarind sauce ala husam’s style.

…….nak jugak nama hang tu, gila glamer. Kata kawan aku tadi.

Eh aku tak gila lah, tapi memang aku glamer sejak dari sekolah lagi. LoL

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s