ROOM MATE

Sepanjang saya mengaji di unibeciti dulu seingat saya 2 kali saja saya ada roommate. Selainnya saya bernasib baik kerana dapat bilik sorang sorang.

Room mate pertama seorang ustaz baru yang idolakan saya kerana saya boleh berbahasa syurga. Akhirnya dia larikan diri kerana dia baru tahu lagu lagu arab yang dia suka tu rupanya penyanyi dia sangat seksi sehingga menampakkan lurah lurah. Saya hari hari pasang video lagu najwa karam dan elysa. Saya tak berniat nak halau dia tapi dia sangat stress kerana dia tertipu kerana mengidolakan saya.

Room mate kedua saya seorang tabligh. Saya stress hari hari jam dia bunyi pukul 5 pagi kononnya nak bangun tahjud. Dia tak bangun tapi saya yg kena bangun dan tutup jam dia. Tapi yang membuatkan saya tak tahan adalah kerana dalam mendalami ilmu tabligh beliau, dia hanya ada 2 helai baju. Satu pakai hari hari dan satu lagi untuk semayang. Satu bilik baunya sangat hangit hingga saya stress. Saya pernah bangun pukul 3 pagi dan basuh baju dia tanpa sabun supaya dia tak sedar baju dia sudah dibasuh. By the way dia idolakan saya sbb kononnya saya pandai cakap arab, bahasa nabi dan bahasa syurga.

Akhirnya saya tak tahan dan mengambil keputusan untuk menghalau dia dengan cara paling unik. Hari hari saya panggil kawan kawan mak nyah, ponen, adik adik dan lembut lepak di bilik tengok muvi, saya sediakan makanan dan macam macam.

Semoga Allah ampunkan dosa saya. Hu hu.

Leave a Reply

