CERITA IG

Saya memang kenal mamat ni. Rasanya dah 7 8 tahun lah kenal tapi kami bukannya rapat. Setakat kenal begitu saja.

Dulu seingat saya dia memang agak playboy. Memang orang dia segak.

Tapi semenjak dua menjak banyak buat perniagaan melibatkan program ala keagamaan imej pon dah berubah sikit. Kalau perlu pakai jubah dan letakkan kain hijau dibahu dia akan buat. Saya tahu perniagaan beliau memang menguntungkan dan beliau sangat masyuk ketika ini.

Cuma yang terkejutnya aik muda muda pon dah dapat Dato’! Murahnya……………

Setahu saya kalaulah tetiba sampai surat kata nak bagi gedebuk bagi Dato’ hish……. malunya saya. Muda sangat. Bukannya buat apa jasa yang terlalu besar untuk negara pon!

Pingat kecik kecik sekarang sudah memadai. Dato’ at this age! Buat orang mengata je. Nanti within circle orang sok sek sok sek tanya berapa? 350 lagi ke? Siapa atur?

Hish malulah!

Bagi pendapat saya biarlah takda berpangkat apa pun tapi Duli Tuanku ingat kat kita bagi macam macam daripada berpangkat Dato’ istana masuk sekali tu jelah masa istiadat. Maintenance pon jadi tinggi…….

#sekadarpendaparperibadi

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s