UNIVERSAL

​Kenapa Julies, Munchys, Mamee dan beberapa lagi syarikat home grown dari Malaysia boleh menakluki dunia?

Kenapa Faiza, Adabi, Yeos kurang menyerlah berbanding jenama lain walaupun mereka adalah dari kumpulan syarikat mid tier atau MNC.

Jawapannya hanya satu. Syarikat tersebut mempunyai produk universal.

Mereka mempunyai range products yang local bersifat citarasa tempatan dan juga produk bersifat universal.

Guna pakai aras ini untuk kembangkan perniagaan produk makanan anda.

Contoh Kedai Asia kami, kami pastikan 30% produk beridentiti Malaysia untuk cater pelanggan Malaysia yakni niche market kami seperti pes asam pedas, rempah rendang dan lain-lain, tetapi kami dalam persediaan untuk pastikam 70% adalah produk universal seperti biskut, coklat dan keropok.

Dengan cara kedai kami sesuai dikunjungi oleh semua lapisan masyarakat.

Jadinya kalau anda ingin pergi jauh, pastikan produk anda menepati ciri ciri seperti disebut supaya mudah untuk masuk mana mana pasaran yang lebih besar.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s