20 SEN

​Saya tak tahu apa hujung pangkal yang bising kat TV pasal plastik charge di Selangor.

Tapi saya nak cerita kami dah lama tak pakai plastik di Penang semenjak tahun 2008 lagi.

Sampai hari ni saya terbawa bawa perangai ni kalau setakat benda kecil kecil boleh angkut dengan tangan saya pakai tangan sahaja. 

Kadang kadang dekat 7 eleven terlupa saya terkejut bila depa bagi plastik dan selalunya saya cakap tak payah.

Benda baik kita ambik la hatta israel atau firaun atau ifrit yang ajarkan pun.

Yang tak baik tu kalau wali sekali pun yang ajarkan kita jauhilah.

Rasanya rakyat Malaysia hari ni semua dah cerdik pandai kan.

Leave a Reply

