NASIHAT

Tadi masa sampai Madinah jalan jem sungguh. Biasalah sebab esok Jumaat Arab Saudi cuti dan kebetulan sekarang tengah cuti sekolah. Memanglah jem teruk.

Kereta kami cuba nak ke kanan tetiba ada satu kereta gila menghimpit himpit sikit lagi nak langgar. So kita ke depan dia tekan minyak lagi macam nak lawan drift ka apa.

Masa tu saya tengah cakap telefon dan cuba concentrate tapi kereta sebelah ni buat saya tak tahan. Walaupun bukan saya yang drive tapi bahaya cara dia tu. Geram jugak saya.

Saya bukak tingkap pong pang pong pang saya cakap arab dengan dia. Syed Adlan Al Attas mesti ingat saya maki hamun dia. 

Arab tu sepatah pon tak balas, tak berkelip mata dia. Senyap terus dan bila dia blah saya kata kat Akmal, biar orang bodo kalau kita nak lawan kita pon bodo macam dia jugak.

Sebenarnya saya tak maki pun dia tapi apa yang saya kata lebih kurang macam ni lah bunyinya….

“Elow pakcik ko ni apehal, bawak kereta tak macam orang. Dah tua bangka tu buatlah perangai macam orang dewasa tapi ni buat perangai macam budak budak tu apehal. Tak tahu malu ke. Bini ko kalau kasi drive lebih terhormat cara bawak kot dari kau. Ko ni orang Islam ke apa. Respect yourself lah sikit.

Saya tak maki kan!

Klip pok klip pok mata dia masa saya bebel dekat dia.

Nota: perempuan tak dibenarkan drive di Saudi.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s