HANTU

Tempat kotor banyak hantu:
Im sorry not sorry but i believe in ghost. Paling takut tentulah hantu pocong dia keep on rolling deeper than Adele orang kata. Hambar.
Okay aku ada satu idea tak lojik but it works since my degree years. Sebab aku bekerja cuti sem, aku duduklah sorang-sorang dekat rumah sewa (sek 7 shah alam depan tasik). Jadi bila malam takdak lain aku fikir, – Hantu.
Swa-naratif (self-narrative?) yang paling takut kalau aku balik kerja malam, aku nampak aku sendiri. Jadi aku memang akan on semua lampu biarlah membazir pun.
Satu hari aku scrub lantai dan dinding rumah. Bila rumah bersih dan terang, entah sebab apa aku rasa tak takut. Mungkin vibe bersih buat aku rasa selamat, dan bila rasa selamat, aku berhenti befiksyen.
Jadi aku sesunguhnya percaya kalau tempat tu bersih, tak ada hantu. Tadi mak aku masuk bilik – tak kotor, cuma bilik semak (sikit) saja. Tempat kotor banyak setan dia kata. Tapi setan kena ikat, aku balas.
Dia keep on, now aku cleaning up the room. 
Mungkin sebab tu Maya Angelou book hotel just to write. But what a broke man like me can do, except sponges and soap water?
Baik apa pun, kita harap no ghost tonight!

Leave a Reply

