REZEKI

Memang rezeki tu di tangan tuhan.

Semalam saya sengaja bertolak lewat sikit dalam pukul 1 pagi.

Masa dekat tol Jalan Duta saya baru perasan touch n go duitnya tak cukup.

Jadi saya nak top up dekat Shell depan tu tutup lah pulak.

Jadi saya ambil keputusan nanti dekat Tapah baru top up dan boleh bersahur sekali.

Tak sangka balik awal sehari pon jalan dah jam. Sampai dekat Tapah dah dekat pukul 5 lebih. Tinggal beberapa minit saja lagi untuk bersahur.

Saya pon cepat cepat lah grab air dan roti. Masa nak bayar alamak dalam wallet satu sen pon takda. Pergi ATM tepi tu mesin pulak out of service.

Last last sahur dengan air liur saja.

Punya la susah hati kalau RNR di depan ATM juga problem. Nasib baik di Simpang Pulai boleh withdraw duit dan saya terus top up kad touch n go.

Itulah……kalau ada duit pon tapi macam macam cara Allah boleh tak izin kita makan dan kalau tak ada duit pula macam macam cara rezeki boleh Allah datangkan.

Yang penting kita seharusnya tahu bersyukur. 

Sekarang dah lapar rasa nak masuk dapur je.

Leave a Reply

