JOYAH VEGAS

sejak kawin jv tgk mualaf jv ni kalau minum fruit juice tak pernah habis,tuang penuh cawan,nak tegur dia dah tua,out of respect jv bior jer,tapi tak ler jv buang,kalau dia tak  habis,jv masuk kan balik dalam botol tu,dah 21 tahun dah jv buat kerja ni,kekdg jv tuang depan mata dia,ingat dia perasaan and tak kisah,bukan org lain minum pon fruit juice kat rumah ni,dia sorang jer,dari dulu lagi
so tadi jv nak kemas cuci pinggan,jv tgk setgh cawan besor grape juice tak habis,kat tgn dia ada kopi,tanya ‘Nak minum lagi ke juice ni? dia kata “Tak  ler,aku nak habiskan kopi ni.so jv tuang ler balik dalam botol juice tu.dia tgk mata hijau dia terbeliak,dia kata ‘Eh woman,mana bole champur minum tak habis tu dalam botol tu,nanti  sakit ler! jv besorkan lagi mata hitam ,sambil cekak pingang jv and bagi tau ‘Eh,bior betul sikit,dah 21 tahun saya buat kerja ni,you tak pernah bersuara pon,baru sekrg nak bersuara? baru sekrg nak rasa sakit?tak pernah sakit pon aku tgk selamat ni,sihat semcm jer!
dia kata ‘Laa tak kan  ko tak perasaan,aku sakit  sejak aku kawin dgn ko,asik mikir pasal ko jer,lagi tua aku lagi aku asik ingat ko jer pagi ptg siang mlm,kalau ko jenis romantik,lama dah aku pencen jadi ko punya handbag,aku selalu tertanya diri sendiri kenapa aku asik ingat pasal ko jer, .now i know,ko bagi aku minum sisa minuman aku.!
punya gelak nya jv dengo,jv kata’Oi,nak gila mcm tu aku kena bagi sisa makanan aku ler,bukan sisa makanan ko!.dia tak percaya.mati2 dia ingat sebab jv bagi sisa minuman dia semula,mengong mualaf sekor ni kan?

Leave a Reply

