BENGGALI

Teringat zaman dahulu kala sorang pangkat tinggi dari Ministry of Terung.

Dia suruh saya bukak kedai, katanya dia boleh lulus bawah dia bajet sampai 42 juta.

Dia explain itu ini.

Saya dengar hurm……saya pon counter lah balik kenapa kita tak buat macam ni. Lebih viable, lebih jimat dan pada pandangan saya, akan berjaya.

Dia tak suka dengan idea saya sebab katanya tak grand.

Tapi sebab tengah baik, saya senyap saja. Tapi saya bagitau kawan saya, kalau aku ambil duit tu memang la syok. Tapi kalau projek tak jadi 7 keturunan orang dok jaja nama aku macam projek dekat Singapore dan Dubai. Bajet makan juta juta apa habuk pon tarak. 

Itu cerita masa zaman bulan madu lah. Zaman yes madam.

Kemudian diringkaskan cerita from one episode to another episode, bila sampai saja Saudi, dia telah buat sesuatu yang membuatkan sampai saya bengang gila.

Saya terus tak cakap manis dah dengan dia. The whole group tau apa yang terjadi. Yang ingat ingatlah. Yang lain buat buat lupa sebab nak cari makan.

Saya terus sms direct bagitau KSU ketika tu apa yang terjadi.

Lepas tu dia terus blacklist saya. Dia ada cakap, kami government, kami boleh uruskan G2G. 

Sampai hari ni saya ingat saat tu dan simpan SMS dia. Sampai hari ni jugak saya dok tunggu bila laaaaaa nak jadi. KSU pon dah pencen menteri pon dah tukar.

Pepatah Benggali ada berbunyi ‘itu worang budak kici hingus juga ada jangan disangka tara boleh mesej itu worang atas juga’.

Leave a comment